Unlock Challenges

Gemeente Breda 21-09-2020

Unlock Challenges zocht oplossingen voor 5 uitdagingen. Reageren kon tot en met 21 september. De winnaars zijn bekend.

Onder de noemer ‘Unlock Challenges’ daagde de gemeente deze zomer creatieve ondernemers uit om hun uitdagingen in deze tijd te delen maar ook om met werkbare, coronaproof oplossingen te komen. De oplossingen moesten de hele stad ten goede komen. Vijf inzendingen werden bestempeld als ‘challenge’ waar uiteindelijk 15 oplossingen voor zijn ingezonden. De vijf beste ideeën zijn daar inmiddels uitgefilterd. De winnende oplossingen worden beloond met €7.500 zodat het briljante idee ook echt uitgevoerd kan worden. De winnaars zijn:

Winnaar: Bureau Social Marketing Experts 

Hoe helpen we bedrijven in corona-tijd om met innovatie aan de gang te gaan? 
(indiener: The Innovation Cube)
Idee: maken van video’s van regionale/lokale ondernemers die al wel de stap naar innovatie hebben gemaakt. De kijkers van de video worden vervolgens doorgeleid naar een website waar tips & tricks staan om te gaan innoveren, uitmondend in een online event waarbij (naast The Innovation Cube) ook VNO-NCW betrokken wordt. 

Winnaar: Bureau Goedzooi

Hoe zorgen we voor diereneducatie op afstand?
(indiener: Reptielenhuis de Aarde en Boerderij Wolfslaar)

Idee: Maken van een avontuur op de tablet/smartphone genaamd “De Verloren Vrienden” waarbij je spelenderwijs digitaal een spannende verhaallijn over dieren volgt specifiek voor kinderen van 8 – 14 jaar. Met informatie over reptielen van het reptielenhuis kom je tot de uiteindelijke finale van het spel. (Ook voor Wolfslaar wordt een degelijke verhaallijn uitgewerkt)

Winnaar: Bezorgdienst Pijlsnel BV

Op welke manier kunnen we een bezorgdienst opzetten voor aankopen bij lokale winkels in de binnenstad? 
(indiener: Workstreet ism SOFB)

SOFB gaat bezorgfietsen aanschaffen en ism Workstreet experimenteren hoe lokale bezorging het beste kan worden ingeregeld (kostentechnisch en qua tijdstippen). Daarnaast krijgt Workstreet ook nog “gratis” advies van Logistics Community Brabant.

Winnaar: Bureau Goedzooi

Hoe stimuleren we lokale aankopen door het bedrijfsleven? 
(Indiener: Smakelijk Breda)

Goedzooi gaat samen met Smakelijk Breda richting de feestdagen de introductie doen van een Breda Kadokaart bij het Bredase bedrijfsleven. Deze Bredase kadokaart kun je alleen in Bredase winkels/restaurants/musea/etc. inwisselen en is daarmee een lokaal alternatief voor de VVV-kaart. Met de introductie wil Goedzooi proberen om zoveel mogelijk bedrijven te laten kiezen voor de Bredase kadokaart als kerstpakket voor hun personeel. Vermoedelijk kiezen dit jaar veel bedrijven voor een kadokaart als kerstpakket, omdat kerstpakketten dit jaar ivm corona allemaal via de post naar het personeel toe moeten. Een kadokaart is vele malen goedkoper in verzending dat een traditioneel kerstpakket.

Winnaar: Bureau GOEDZOOI

Hoe zorgen we ervoor dat docenten energie krijgen van online lesgeven? 
(indiener: Voorwaartz Taaltraining)

Idee: Maken van een platform waarop leraren dagelijks een tip/trick/energizer krijgen als ze de dag beginnen (met tips van leraren, voor leraren). Voorwaartz heeft de ambitie om dit platform (als dit bij henzelf werkt) landelijk op te schalen in de gehele onderwijswereld. 

Afbeeldingen

X (voorheen Twitter)

Cookie-instellingen